IMDB Puanı: 4,4 (10 üzerinden)
Sinemalar Puanı: 5,8 (10 üzerinden)

Filmin Orjinal Adı: Wrong Turn 4
Türkçe Adı: Korku Kapanı 4

Tür :  Korku
Gösterim Tarihi : 17 Ekim 2011 (Amerika)
Yönetmen: Declan O’Brien
Senaryo :  Declan O’Brien
Yapım : 2011 – ABD

Oyuncular: Dean Armstrong,  Kaitlyn Wong,  Tenika Davis,  Glen Thompson,  Sean Skene,  Victor Zinck Jr.,  Dave Harms,  Samantha Kendrick,  Ali Tataryn,  Dan Skene, Jennifer Pudavick,  Terra Vnesa,  Scott Johnson,  Arne Macpherson,  Blane Cypurda,  Kristen Harris

Yorum:

İşte serinin 4. ve benim için en ironik filmi…

Evet, açık açık söylüyorum ki sevmediğim bir serinin bir filmi yüzünden adeta bütün düyayı (abartmıyorum) karşıma aldım. IMDB’ymiş, sinemalar.com’muş farketmez, sanki “ben tek, siz hepiniz” şeklinde maç yapıyoruz.

Serinin açık ara en iyi filmine, serinin en kötü filmi diyen bir kitlenin altından kalkmam gerekiyor galiba, karda açan kardelen çiçeği gibiyim yemin ediyorum.

Evet ısrarla söylüyorum, serinin en iyi filmi bu olmuş. Çünkü bir hikaye var, salak salak olaylar olmuyor bu bir, ikincisi ise 3 filmdir bağıra bağıra söylediğim “biraz gerilim be abi, biraz heyecan katın şuna, bööö diye korkutma nereye kadar” eleştirisine sonunda bi cevap gelmiş.

Hemen başlayalım:

Oyunculuk, hiçbir wrong turn filminden kötü değil. yine tanınmadık oyuncular, yine vasat bi oyunculuk..

Çekimler; efendim hep söylüyorum; tamam sevmiyorum bu seriyi ama Sezar’ın hakkı da Sezar’a yani, sonuçta bu bütçeli bir yapıma göre çok zor sahneleri var, yani öyle kafa kopartmak bir adamı aynı anda 3 parçaya bölmek falan bunlar çocuk oyuncağı değil, tabii ki bazı konularda ilk 3 filmde olduğu gibi biraz sıkıntı çıkmış.

Konu;  efendim filmin adı Wrong Turn 4 ve sürüm adı “Bloody Beginnings” yani “Kanlı Başlangıçlar”. Eğer az biraz kafanız çalışıyorsa anlarsınız ki bu film olayın başını anlatıyor bize.  Diğer 3 film hakkında yazdıklarımda sürekli söylediğim şey buydu; kim bu ucubeler, anlatsanıza biraz be adam diye. Ve işte anlatmış adamlar. Nasıl bu hale geldiklerini öğrenmiş olduk işte. Sırf bu nedenle bile bu film serinin diğer üyelerine göre 10 kat daha iyidir.

Senaryo; öncelikle senaryoda bazı hatalar var gibi, keşke şu şöyle olsaydı tarzında konuşuyorsunuz izlerken ancak siz milletin lafına bakmayın, öyle çok da saçma bir olay yok yani. Ucubelerin başlangıcı olarak seçilen konu çok zor bir konu ve bu konuyu öncesinde bu kadar olay anlatılmış bir hikayenin başına kolay kolay koyamazsınız.  Yani adamlar 3 tane film yapmışlar, bu filmde söyleyecekleri bir söz bize “iyi de madem o öyle oluyordu, 2. filmdeki şu olay nası oldu” dedirtirse sıkıntı olur.  Bu film Wrong Turn 1 diye çekilseydi,  daha kolay ve güzel olacaktı, çünkü hiçbir yere bağlı kalmak zorunda değillerdi.  İşte bu bağımlılık 4. filmin başına bir lanet gibi çökmüş. Halbuki bu kadar vasat seviyede kalmayı zor başaran bi filme göre fazla bile olmuş.

Ve Eveet; işte geldik büyük kapışmaya;

yahu millet nasıl bu film serinin en kötü filmi olabilir ya? Hayır merak ediyorum da serinin 3. filminin ne fazlası vardı? Bakın açık açık söylüyorum ilk 3 filmde sadece cinayet vardı. Yani bi konu yoktu ortada, bi hikaye işlenmiyordu, sadece birileri ölüyordu bu kadar. İlk 3 filmde gerilim neredeyse sıfırdı. Yani adam yolda yürüyor, bi kurşun, bi ok, bi balta, hoop öldü. Bu mu sizin korku filmi anlayışınız? Adam kaçacak, ucube kovalayacak, sen içinden “kaç lan kaç geliyoo” diyeceksin, “oh iyi kurtuldu” dediğin anda hoop arkasından bi başka ucube gelecek, gerileceksin izlerken yahu, böö diye adam ölüyor, “ay ben çok korktum” bi gidin Allah aşkına.

Benim gibi düşünen de var, sağolsunlar, kendimi yalnız hissetmiyorum bu konuda ama bazıları var ki beni çileden çıkardı. “bu kadar güzel bir seri böyle bir filmi haketmiyordu” tarzında cümle kuran insanlar var. 3. filmde sadece 2-3 tane ucube görünüyordu, onlar da çok boktan bi şekildeydi, nesi daha iyi bu filmden? Birisi bana ilk 3 filmin konusunu anlatabilir mi? Hikayesini anlatabilir mi? ” Şu şöyle olduğu için bu böyle” şeklinde bir olay yok ki ortada ilk 3 filmde.

SIPOYLIR OLABİLİR

1. filmi özetliyorum: 2 araba orman yolunda kaza yapıyor, kaza yapan insanlar kimliği belirsiz ucubeler tarafından öldürülüyor.

2. filmi özetliyorum:  ormanda çekim yapacak olan bir grup insan bir grup ucube tarafından öldürülüyor.

3. filmi özetliyorum: bir grup mahkum, bir grup ucube tarafından öldürülüyor.

4. filmde ise bu ucubelerin nasıl o hale geldikleri, bu hikayenin nerede başladığı ve ilk kurbanlarının kimler olduğu anlatılıyor. aynı zamanda bir grup genç bu ucubeler tarafından öldürülüyor…

görüldüğü üzere sadece bu filmin konu ve hikayesi var.

EVET KABUL EDİYORUM…. Filmde sevişme sahnesi var, diğer filmlere göre fazla var… Ancak ikinci filmde de vardı, üçüncü filmde de vardı, demek ki bunun sattığını düşündüler ve koydular filme. Sadece sevişme sahnesi var diye bi film serinin en kötü filmi ilan edilmez ki canım…

Filmde karakterlerin verdiği bir kararın, filmin saçma olma sebebi olduğunu düşünen bir grup izleyici var piyasada. kanmayın arkadaşlar. sonuçta o filmdeki adam bir karakter. kendi düşünce ve zekası var, o zekadaki bir adam öyle karar verirmiş demek ki. karar yanlış ve salakça olabilir ama bu filmin saçma olduğu anlamına gelmez ki. 8 kere ölüp dirilen bir adam filmi saçma yapar ama salakça bi seçim yapan adam, o filmi saçma yapmaz.  Bütün eleştirilerde bu var çünkü “ay salak adam orda öyle mi yapılır”… Arkadaş o karakterin kafası o kadar çalışıyormuş demek ki, o kararı vermiş.

Filmi izlemeden önce tesadüfen bir iki yorumda “izlediğim en kötü film” ibaresine rastlayınca “zaten wrong turn’den ne bekliyorum ki” dedim. Ancak filmi izlerken (ki bok gibi olacağı ön yargısıyla izlediğim halde) hiç de öyle olmadığına karar verdim.

Özetle; eğer serinin 3 filmini izlemişseniz, kesin izleyin. Zira hikayedeki boşluğu  tamamlayan film bu. Evet klasik bir wrong turn filmi, yani iyi değil. Ancak seri içindeki tek anlamlı film bu.  Seriyi anlamak için 4. film ve bunun yanında herhangi bir tanesini izlemeniz yeterli. Zira 3 film aynı bokun laciverti durumundalar.  Kesinlikle serinin en kötü filmi olduğuna katılmıyorum.  Aksine serinin tek elle tutulur filmi.

Kişisel Puan: 6,7

Bir Cevap Yazın

