The Wicker Man (Lanetli Ada)

Yayınlandı: 17 Ekim 2010 / Dram, Film Eleştirileri, Korku-Gerilim-Gizem
Etiketler:, ,

IMDB Puanı: 3,6
Beyazperde Puanı: 5,4

Orjinal Adı: The Wicker Man
Türkçe Adı: Lanetli Ada

Tür : Dram / Gerilim
Gösterim Tarihi : 3 Kasım 2006
Yönetmen : Neil LaBute
Senaryo : Neil LaBute , Anthony Shaffer
Görüntü Yönetmeni : Paul Sarossy
Müzik : Angelo Badalamenti
Yapım : 2006, ABD

Oyuncular

Nicolas Cage , Ellen Burstyn (Kardeş Summersisle) , Kate Beahan (Kardeş Willow) , Frances Conroy (Dr. Moss) , Molly Parker (Kardeş Rose/Kardeş Thorn) , Leelee Sobieski (Kardeş Honey) , Diane Delano (Kardeş Beech) , Michael Wiseman (Pete) , Erika-Shaye Gair (Rowan)

Yorum

Bu kez izleyenlerin bir türlü ortak bir fikre varamadığı The Wicker Man (Lanetli Ada) filmiyle karışınızdayım efendim. Evet bir ortak kanı yok, geneli iyi ya da kötü diyor da yok. birileri nefret ediyor, birileri çok güzel buluyor… Hep ılımlı tavrımla bilinmişimdir. Yine öyleyim…

……
……
……

Neyse biz işimize bakalım; daha evvel yani 1973 yılında çekilmiş olan filmin aynısı konu olarak. isim olarak da aynı.. aynı film işte özetle. 73 yapımı filmi izlememişseniz ve film hakkında hiçbir şey bilmeden izlerseniz eğer; konu gayet orijinal gelecektir size.
Oyuncu seçimleri gayet güzel olmuş. Vermek istediği duyguyu veriyor bence film. filmin başında tiplerinden dolayı tiksinmeye başlıyorsunuz tiksinmeniz gereken kişilerden. Oyunculukların da gayet iyi olduğunu düşünüyorum.

Devam edelim

Sırada filmin işlenişi var. “Film iyi mi” diye sorulduğunda “idare eder” diyebilirim. Halbuki konu ve oyunculuklar iyiyse neden film idare etsin ki? İşte burada sanırım yönetmenin suçu var. Öyle futboldaki teknik direktör gibi “ben mi çıkıp oynayacam” demeyecek filmin direktörü. Daha önce hiç izlememiştim bu adamın bir filmini ve açıkçası elinde böyle iyi malzeme varken nasıl bu kadar eksik film yapmış anlamadım. Bakın üzerine basarak söylüyorum: film kesinlikle kötü değil. Sizi havaya sokacak iki üç sahnesi eksik sadece. eğer o tarz sahneler çekilmiş olsaydı emin olun bu filmin puanı çok daha iyi olacaktı. Bu bana bir filmin “kötü” değil “eksik” olduğu izlenimini verir. Ben böyle bakarım olaya. Birkaç kendi kendime soru cevapla özet geçeyim:

1) filmi izlerken geriliyor mu insan? (Gerilim filmi olduğuna göre)
-> evet; bazı sahnelerde şimdi ne olacak, ne çıkacak diye şöyle bi doğruluyorsunuz koltukta.

2) Sonu tahmin ediliyor mu?
-> filmde buna işaret eden neredeyse hiçbir şey yok. Küçük bir ayrıntı var o kadar. Filmin sonu size süpriz olacaktır. Daha önce izlememişseniz, arkadaşınızdan duymamışsanız, sonunu tahmin etmeniz hiç de kolay değil.

3) saçmalık var mı?
-> dikkatli izlendiğinde her filmde bulunduğunu düşünürsek normal. Ancak evet bazı saçma olaylar var. Belki de izleyiciyi yanıltmak için diyebilirsiniz hatta. Bir de çekim ve montaj sıkıntısı var hafiften.

4) izlemeye değer mi?
-> bence değer…

…..
…..
…..

aslında bu noktalı bölümlerde film hakkında kötü eleştiri yapanları, bence bu eleştiriyi abartanları eleştirmiştim ancak sildim. Zira ne kadar yanlış bir eleştiri tarzı olsa da insanların eleştirme hakları olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle hiç katılmadığım halde “bok gibi film” diyenleri bile kabul ediyorum. “Kişisel bir görüş” olarak nitelendiriyorum.

imdb’den 3,6 almış film.
benden imdb’ye gelsin “bu mudur adetin, bu mudur tören?”…
Kimse kusura bakmasın ama eleştirirken “bok gibi” diyen arkadaşlar bence eleştirinin bokunu çıkarmışlar. ben kötü ya da iyi diyenlerin tarafına geçmesem de sanırım ortadan seçtiğim bu nokta, iyi’cilere daha yakın:
Kişisel Puan: 7


Bir Cevap Yazın

